"Fent, fent a tömbök. Déli fényben állnak.
Az én szívemben boldogok a tárgyak."

Nemes Nagy Ágnes: Tárgyak



2013. október 4., péntek

Gyapjú nap helyett gyapjú nap

Jó előre belőttem magamnak a dátumot (szeptember 21.), hogy idén végre ott lehessek pici lánykámmal aCsillagműhely Gyapjú napon. Ám ahogy ez lenni szokott: Ember tervez, Isten végez. A dolgok valahogy másként alakultak és már jó ideje folyamatosan tanulgatom, hogy elfogadjam, ha másként alakul az élet, mint ahogy azt elterveztem. Szeretem is ennek a spontaneitását, amellett úgy fogom fel, mint egy kaland, ahol a Nagy Rendező maga szövi az életem szálait, nekem csak asszisztálnom kell hozzá, s nem meglepetés már számomra, hogy a dolgok ilyetén módon mindig jól végződnek. Nekem az alábbi idézet ezt is jelenti: "...más fog felövezni, aztán oda visz, ahova nem akarod." Jn 21,18
Szóval úgy adódott, hogy a hittanos tanévnyitó játék- és kézműves délutánunk, s a Veni Sancte szentmise éppen erre az ominózus szombatra délutánra esett, melyen a fent említett Gyapjú napra készültünk. Ettől függetlenül erre a tanévnyitó délutánra gyapjú nemezelést terveztem, ami sikeresen meg is valósult. Nem úgy, mint a bográcsgulyás. A rossz időre való tekintettel elálltunk az udvari főzőcskézéstől, s lett helyette zsíros kenyér, ami népszerűségben nem maradt el a tervezett gulyástól. Ilyen jóízűen én magam sem tudok más körülmények között zsíros kenyerezni, mint ezeken a közös összejöveteleken, ahol más íze van a falatnak, legyen az kenyér, hagyma, tea, zsír, ropi, bármi.

A falatozás előtt, után készítettünk tulipánt, karkötőt, golyókat, fülbevalót, nyakláncot. Az ékszeralkatrészekkel együtt előkerültek a gyöngyök is, így jó néhány gyöngy fülbevaló is készült. Így esett, hogy családi kézműves foglalkozáson vettünk részt (persze sokkal szerényebb és egyszerűbb kivitelben), csak a helyszín volt más.









A fotózásra nem jutott időm, így csak néhány képet sikerült elcsípnem az alkotás öröméről. Az elkészült művekről szintén lemaradtam, csak a saját fülbevalómat (amiből fél párat sikerült is elveszíteni), valamint a láncaimat tudtam fényképezni és azt a néhány dolgot, ami megmaradt. 




Nincsenek megjegyzések: