"Fent, fent a tömbök. Déli fényben állnak.
Az én szívemben boldogok a tárgyak."

Nemes Nagy Ágnes: Tárgyak



2010. május 14., péntek

Enyém, tiéd, kié?

Örök téma kötős, horgolós berkekben a fonal. A mai napra jutott ismét némi mutatni való. Mivel a műtét utáni "lábadozás" sok gyaloglással jár (a hosszan tartó ücsörgés orvosilag nem javallott), ezért a kötést nagy bánatomra mellőzni kényszerülök. Viszont gyaloglással egyenértékűnek tituláltam a fonalfestést és az átcsévélést. Mindemellett a táppénzes kényeztetést sem sokáig élveztem, mert az aratni való sok, a munkás kevés. Így beálltam aratni a hét második felében. A gyerekek már nagyon vártak vissza. Summa summárum csak a fonalas történéseket tudom megosztani. Az előre beharangozott kötős napok elodázódtak.

Enyém: megérkezett a hét elején a Barkafonaltól a Gilicém. Úgy gondolom a gyapjúhoz már némileg kezdek konyítani, a pamutról ezt nem mondhatom el. Eddig Cataniát és Jaeger fonalat használtam a horgolmányaimhoz alapanyagként, no meg volt némi kötödéből és turiból származó noname pamut fonalam. A Catania nagy kedvenc volt addig a napig, amíg a Gilice fonalat kezembe nem vettem. Megállapítottam, hogy van pamut fonal és létezik pamutabb. Ami annyit tesz, hogy a Gilice tapintása olyan, mint amilyen piha-puha érzetet kelt a képen látható gyapotcserje, ami az alapanyaga ennek a prémium pamutfonalnak.

Forrás: http://www.barkafonal.hu/shop/blog/

Rájuk esett a választásom. Megpróbáltam rögtönözni egy színkombinációt, ami egy lehetséges feldolgozási tervet rejt magában. A színek messze felülmúlják a képen láthatókét. Kifinomult, pasztellbe hajló, mégis élénk, telt színek. Ez álmaim pamutfonala.


Tiéd: rendelésre festettem ezt az uruguayi barackvirágra emlékeztető színű fonalat, amiben incuri-pincuri élénkebb rózsaszín cirmocska van. Felkötve alig észrevehető lesz benne, mégis egyedivé teszi a kész művet.
 

Kié? az elmúlt napokban ahogy említettem egészségügyi sétaként fonalat festettem. Mözsi gyapjúra esett a választásom ezúttal, amit svájci merinói gyapjúból fontak Rikkerék, a csipke vastagságot megcélozva. Nekem úgy tűnik, hogy a fingering és a lace közötti vastagság, ezért 200 grammos motringokat festettem, hogy elegendő legyen kendő kötéséhez is a mennyiség. Ezek a fonalak a megvásárolható kategória elemeit képezik.
Az utolsó képen látható orgonalila (a kép nem adja vissza a valódi színét) fonal 300 grammos. Részletekről emailben lehet érdeklődni.

Kékségeszöld

Kedvencem: lazacszín - elkelt

Világos farmerkék - elkelt

Mézesmackó - 1 elkelt, 1 még gazdára vár

Orgonalila (ő 300 gramm)


1 megjegyzés:

Kicsianya írta...

Neked már van mözsi laced?A képeken fingeringnek látszanakA színek gyönyörűek lettek, főleg a barackos és a lazac tetszik.
Szerinted hányas tűvel lehet ezt a fajtát kötni?