"Fent, fent a tömbök. Déli fényben állnak.
Az én szívemben boldogok a tárgyak."

Nemes Nagy Ágnes: Tárgyak



2008. december 21., vasárnap

Készülnek az ajándékok

Idén nagyon kevés időm adódik ajándék készítésre. Egyik kézműves blogban láttam hasonló horgol/kötött fenyőfáka. Innen jött az ötlet. Ami a fő erénye, hogy pillanatok alatt elkészül. Már csak díszíteni kell.
A kész fenyőfák így néznek ki:


Az elkészítés menete:

- 7 szemmel, barna színű fonallal, lustakötéssel megkötöttem a fa törzsét.
- ezután felszedtem 8 zöld szemet az üres tűre, majd a törzs hét szemét folyamatosan hozzákötöttem sima kötéssel, majd ismét felszedtem a munka után 8 szemet a tűmre.
- 1. zöld sor: ezután fordultam és sima kötéssel végig kötöttem a 21 szemet,
- 2. zöld sor: majd ismét fordultam, 21 szemet végig kötöttem sima kötéssel,
- 3. zöld sor: az első szemet simán lekötöttem, majd 1 szemet fogyaszottam, ezután végighaladtam a soron sima kötéssel, az utolsó szem előtt 1 szemet fogyasztottam.
- 4. zöld sor: hasonlóan a 3. sorhoz, de nem 1-1 szemet, hanem 2-2 szemet fogyasztottam a sor elején és végén.
- 5. sor: hasonlóan a 3. sorhoz.
- 6. sor: az üres tűre felszedtem 5 szemet, majd sima kötéssel végig kötöttem a szemeket, utána is 5 szemet felszedtem.
- 7. sor: sima kötéssel végig kötöttem a szemeket.
- 8. sor: fogyasztottam, mint a 3. sor,
- 9. sor: fogyasztottam, mint a 4. sor,
- 10. sor: fogyasztottam, mint a 3. sorban.
- 11. sor: felszedtem a szemeket, mint a 6. sorban,


- 12. sor: sima kötéssel végig kötöttem a szemeket.
- 13. sor: fogyasztottam, mint a 3. sor,
- 14. sor: fogyasztottam, mint a 4. sor,
- 15. sor: fogyasztottam, mint a 3. sorban.
- 16. sor: felszedtem a szemeket, mint a 6. sorban,- 7. sor: sima kötéssel végig kötöttem a szemeket.
- 17. sor: fogyasztottam, mint a 3. sor,
- 18. sor: fogyasztottam, mint a 4. sor,
- 19. sor: fogyasztottam, mint a 3. sorban.
A végén az utolsó 2-3 szemet egybekötöm a szálat elvágom és eldolgozom.


Nem mondanám mesterműnek (kb. 12 éve nem volt kötőtű a kezemben), de szívből, szeretettel készült. :)

Nincsenek megjegyzések: