"Fent, fent a tömbök. Déli fényben állnak.
Az én szívemben boldogok a tárgyak."

Nemes Nagy Ágnes: Tárgyak



2009. február 5., csütörtök

Baba mondókák 3.

Készítettem egy gyűjteményt Boróka kedvenc mondókáiból:

Húzz, húzz engemet,

(egymással szemben, terpeszülésben leülünk a földre, megfogjuk egymás kezét, előre hátra hajolgatunk párhuzamos felsőtesttel a mondóka ritmusára)

én is húzlak tégedet.
Amelyikünk elesik,
az lesz a legkisebbik.

(aki éppen hátradőlt a mondóka végén, az "felborul")
Nálunk ez mindig nagy mulatságot vált ki!!!

***

Gyi, te fakó,

(Borót a térdemre ületetem és lassan döcögtetem)

gyi, te szürke,

gyi, két lovam, fussatok!

Gyorsan, gyorsan a faluba,

(gyors tempóban döcögtetem tovább)

ott kaptok majd abrakot!

***

Lassan forog a kerék,

(magam előtt kőrözök a két behajlított karommal, malomkereket utánozva - a szövegnek mefelelően lassan)

mert a vize nem elég.

Gyorsan forog a kerék,

(majd gyorsan)

mert a vize már elég.

***
Erre a vonatos mondókára összekapaszkodva masírozunk körben a lakásban. Időnként irány változtatva hátra, majd ismét előre:

Ziki-ziki, zakatol,
ez a vonat valahol.
én vagyok a vasutas,
te meg legyél az utas!

***
Szabadon, improvizálva mutogatok rá. Lehet, hogy van hivatalos verzió is, ha valaki ismeri, legyen szíves ossza meg velünk! :)

Megy a hajó a Dunán,

(lengető karmozdulattal magam előtt)

lemaradt a kapitány.

Kiabál, trombitál,

(tölcsért formálok a kezemből, mintha kibálnék, majd trombita formát utánozunk a szánk előtt)

de a hajó meg sem áll.

(integetünk két kézzel, magasan lengetve a karunkat.)

***

Ujjaimat nyitogatom,

(nyitott tenyerekkel magam előtt, az ujjaimat kinyitom és becsukom)

közben vígan mondogatom:
fölfordítom,

(tenyereimet felfelé fordítom)
lefordítom,

(majd lefelé fordítom)

kifordítom,

(állítva, függőlegesen, kifelé fordítom a tenyeremet)

befordítom,

(majd ugyanezt magam felé)

zongorázok,

(zongorázó mozdulatot teszek)

furulyázok

(furulyázó mozdulatot imitálok)

és a végén így csinálok:

(erre bármit ki lehet találni. Én az orrom előtt a kisujj-hüvelykujj összeérintésével, két nyitott
tenyérrel mozgatom az ujjaimat)

Erősebb lett a kezem,

(széttárom a karomat)

a tornát befejezem.

(majd tapsolok egyet).


Folyt. köv.

Nincsenek megjegyzések: