"Fent, fent a tömbök. Déli fényben állnak.
Az én szívemben boldogok a tárgyak."

Nemes Nagy Ágnes: Tárgyak



2009. január 20., kedd

Anyu, te mit csinálsz?

Esténként, lefekvés után Bori gyakran megkérdezi:

"Anyu, te mitijánsz?"


Altatás No 1. : "Anyu, te mitijánsz?"

Egyik esti válasz:
"Alszom." Kicsit gondolkodtam, hogy szóljak-e, majd visszakérdeztem:
"És te mit csinálsz?"
Válasz: "Én néze a tilladotat." (Nézem a csillagokat.)

Másik verzió ugyanerre a kérdésre, néhány nappal később:

Altatás No. 2.: "Anyu, te mitijánsz?"

"Alszom." Ismét kis szünet, majd Bori veszi át a szót, közel hajolva az arcomhoz.
"Néd jám! Anyu, néd jám!" (Nézz rám!)

Altatás No. 3.:
Már-már szenderegtünk, mikor a kenyér elkészült, hangos sípolás közepette. Kiszaladtam kikapcsolni a sütőt - gondolván, hogy Bori talán fel sem ébred már. Mikor megfordultam, a hátam mögött állt és közölte:

"Anya, de jót aludtunk!"

Nincsenek megjegyzések: