"Fent, fent a tömbök. Déli fényben állnak.
Az én szívemben boldogok a tárgyak."

Nemes Nagy Ágnes: Tárgyak



2010. január 24., vasárnap

Lilac leaf stole

Szóval - ahogy már utaltam rá - tegnap előtt elkészült. Közösen kötjük ezt a stólát, és közös volt a választás is. Hét kendő közül esett őrá a választás. Kezdetben nem voltam lelkes, mert mindenképpen háromszög kendőt szerettem volna kötni. Ráadásul a jelöltek között volt a Swallowtail is, amit nagyon szívesen elkészítenék (el is fogom!). Szóval nem nagy kedvvel álltam neki, de menet közben nagyon megtetszett mind a minta, mind a sál maga. Bogi lányom is fitymáló tekinteteket vetett rá kezdetben, aztán ahogy haladtam és egyre növekedett a sál, megjött a kedve hozzá. :) Meg is rendelte a következőt. :)
Hét nap alatt készült el, de ebből két nap volt, amikor nem jutottam oda, hogy elővegyem. Tehát netto 5 nap. Csütörtökön este úgy belendültem, hogy hajnali 4-ig, befejezésig kötöttem. Pénteken délutánra már csak a varrása maradt. Nahát, az aztán kínszenvedés volt. Az öltéssel semmi gond nem volt, de ez a gyapjú úgy foszlik, hogy az valami hihetetlen. Varrni szinte lehetetlenség vele.Azontúl még szöszöl is, úgyhogy 3-4 cm-enként szöszlabdáktól kellett megtisztítani a munkát.Közben a fonalam egyre vékonyabb lett, a végén már két szálasan öltöttem. Azért összebütyköltem és nem is lett annyira rossz.

 
 

 

 

Lilac leaf shawl
Fonal: Tolnai (Rikker-féle vagy mözsi) egyágú gyapjú
Felhasznált fonalmennyiség: 18 dkg
Kezdés: 2010. január 16.
Befejezés: 2010. január 22.

5 megjegyzés:

Anice kötős blogja írta...

Szép lett és nagyon gyors!
A férjem szokta mondogatni mikor meglátja a kötésem, hogy most ez hány ebédjébe fog kerülni, persze nem éhezik a család, de azért mégis.

Macus írta...

Néhány nap, és már kész is lettél. Ügyes!
Gyönyörű lett.

Kriszta írta...

Gyönyörű lett a stólád, és nagyon gyorsan kész lettél vele! El lehet kérni esetleg a mintát?

Piszke írta...

Köszönöm! Nagyon szeretem is őt. :)
Kriszta, elküldöm email-ben a leírását.

Kriszta írta...

Jaj de jó, köszi, köszi, köszi :)))